RSS

Sunday, June 14, 2009

Kenduri Abg Chik....

Cuti sek ari tu aku cuti panjang. Cuti member ofis aku kawin merangkap kakak sepupu aku. kebykan member ofis aku dah tau, Mai bkl jd kakak sepupu aku. Saje je nak mention kat cni..aku lah org yg dipertanggungjawabkan menemukan Mai ngan Abg Chik..Hehe.. Yg pentingnyer jodoh tu dtg dari Allah aku cuma jd pengantaranyer jer.

Kitrg b'tolak ke Pahang hari Khamis after aku blk keje. Ingatkan nk terus ke rmh mak da aku selepas ambik k.imah kat Jengka. Tp abg saiful suruh tdo kat rmh dia dulu mlm tu, memandangkan anak dia, Alia demam. Aku ikut jer. Esok nyer pg2 lagi ktrg meneruskn perjlan ke Chini. Ptg ngan mlm, ktrg buat persiapan hntrn utk dibawa ke rumah pengantin.

Pagi2 lg, sume org berkumpul kat rumah pakda utk sama2 pergi rumah pengantin perempuan.



Seperti yg dijanjikan, ktrg smpi pukul 11 pg. Nak dijadikan cerita, tok kadi pulak yg dtg lmbt.
Punyer la lama menunggu. Panas dan penat.



Pukul 3ptg baru majlis akad nikah berlangsung. Dgn 3 kali lafaz Abg Chik ngan Mai telah bersatu.



Selepas tu baru ktrg berarak ke rumah pengantin perempuan. Hampir pukul 4ptg baru ktrg smpi ke rumah pengantin perempuan. Org kg pn dah xde utk meraikan kedtgan kitrg. Ishk..ishk..




Lepas mkn dan ambik gmbr, baru la ktrg bergerak blk ke rmh.
Tp aku bersyukur akhirnyer segala2 selesai cuma timing je sedikit lari..Kn kita cuma merancang, Allah yang menentukan..

0 comments:

Post a Comment