RSS

Monday, April 6, 2009

Taman Pertanian Shah Alam

Ahad hari tu, aku ngan sepupu aku pergi ke Tmn Pertanian Malaysia dekat Shah Alam @ lebih dikenali sebagai Bukit Cerakah. First time aku dtg sini so teruja sikit la. Ktrg smpi kat situ tu dah hampir tgh hari, jadi cuaca agak panas skit. Ktrg naik bas yg disediakan.


Aku yang teruja nak naik bas.. free la katakan, naik la byk kali pn takpe


Happy nmpk....


Tpt pertama yg kami berhenti adalah rumah iklim sederhana 4 musim.


Ktrg g bulan April jd musim skrg adalah musim bunga. Kat dlm tu sejuk, itu yg paling aku suka.Dan aku suka kincir air yg ada kat situ.








Bila dah kuar, mula la terasa panas blk, tapi sebab excited sgt ktrg ambik keputusan utk jln kaki je. Tapi baru jer separuh jln, Aku ngan Abg E dah penat. Nak tergelak aku tgk Abg E berlari2 kejar bas. Haha...







Lepas tu ktrg berenti kat Tmn Haiwan. Abg E beria2 nak naik Jambatan gantung. Aku ikut jer... tapi yg paling penting dia yg jd cameraman tuk aku ari tu....Hari dah nak hujan, jadi tak byk la tpt yg dpt g tgk.













Tp sebelum balik sempat lagi menyusuri sawah padi kat situ. Walaupun tak secantik kat kg aku, tp sekurang2 terubat rindu aku nak blk kg...




Ha..gmbr yg terakhir ni mintak tlg org ambikkan gmbr ktrg dalam hujan sebelum kena berlari dan akhirnya basah kuyup jugak akhirnyer..



Walaupun basah tp aku happy... Abg E tak puas ati sebab x dpt tgk salji n nak ronda2 ngan basikal. Takpe2 bln 12 kena dtg lagi la sini nmpk gaya nyer......
.

0 comments:

Post a Comment